вторник, 10 май 2016 г.

МЛЕЧНА БАНИЦА С ЛОКУМ


 

След една кратка, но умопомрачителна диета, просто не можех да си изкарам от главата идеята да направя нещо сладко и тестено. В шкафа открих две кутийки локум ,които бях купила, за да правя локумки, но така и не купих необходимата мас и кутийките си отлежаваха и чакаха търпеливо да се наканя. 
Въпросната млечна баница с локум е по-добър вариант от обикновената, сиропирана със захарен сироп локумена баница, тъй като вкусът на млечната е доста по-мек. Така че предлагам на вниманието ви тази рецепта, която, сигурна съм, няма да се прави у нас за последен път.


Продукти:
-         400 г кори за баница (аз купих предварително препечени на сач)
-          2 кутии локум по 140 г всяка
-         100 мл масло
-         4 яйца
-          1 л. прясно мляко
-         1 флаконче ванилова есенция
-         150 г захар
-          пудра захар за поръсване (по желание)
Приготвяне:
-         Локумът се нарязва – на по 4 парченца всяко резенче.
-         Взема се 1 кора и се намаслява с разтопеното масло. Аз използвам четчица. В единия край се поръсват нарязаните парченца локум и се навива на руло. На мен ми останаха повече парченца, които накрая изсипах върху баницата и те много приятно се разтопиха.
-         Кората се навива  на охлюв в средата на кръгла тава. Останалите кори се гарнират пак така и се редят по същия начин около нея.
-         В загрята на 180 градуса фурна (аз ползвам вентилатор и включен горен реотан) се запича за 10 минути баницата.
-         Междувременно се разбиват заедно яйцата ,млякото ,захарта и ванилията.
-         Баницата се вади от фурната, залива се с млечната смес и отново се оставя във фурната на същите градуси за 35 минути. Ако започне да загаря отгоре, се покрива с алуминиево фолио.
-         Изважда се, оставя се да изстине и по желание се поръсва с пудра захар, преди сервиране. 








Източник на вдъхновението - http://www.receptite.com/%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%82%D0%B0/%D0%BC%D0%BB%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0-%D1%81-%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B8-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC 

Няма коментари:

Публикуване на коментар